Ahir vam parlar de seguretat i de mobilitat a Malgrat i vam introduir el concepte Smart City. De fet, vam parlar de la mà del David Goicoechea de la necessitat de repensar el model de mobilitat que tenim actualment per millorar-lo, d'estudiar alguns punts de la xarxa viària que no funcionen, de la proposta de CIU de crear camins escolars segurs, de les pilones i els carrers tancats.
Des del reconeixement a la tasca que fa la nostre polícia local volem apuntar propostes que pensem poden millorar aspectes de la circulació que avui són un maldecap pels malgratencs i els visitants. No ens podem permetre que un Pla de Mobilitat aprovat l'any 1996 amb dades de 1991 avui totalment desfasat segueixi imposant un model de xarxa viària que ens fa perdre pes econòmic. És evident l'impacte d'aquest model que ens han volgut imposar en l'activitat econòmica de Malgrat, i és hora d'abandonar rigideses per obrir-se a introduir millores allà on faci falta per aconseguir un sistema més eficient de circulació.
Però l'autèntic motor del concepte Smart Cities és la consciència de
que el model de gestionar adequadament els recursos és l'únic model que
té futur. Aquesta idea ja no és dels partits verds i va
guanyant terreny en societats en diversos graus de desenvolupament. Avui tots hem entès que no es pot continuar
amb els nivells de contaminació i de caos urbà, que el municipi s'ha d'ordenar i que s'ha d'apostar clarament pel municipi intel·ligent.
I els experts diuen que el concepte Smart City comença quan un municipi és capaç de seure a la mateixa taula als governants, les empreses, i la ciutadania, per tal de discutir a fons quin ha de ser el seu futur. Abans de posar sensors cal saber què es vol resoldre i tenir clares les finalitats. Cada element d'avenç -tecnològic o no- necessita el seu temps, la seva maduració. Les coses han de passar en el moment adequat, però estem al segle XXI i és el moment de pensar en clau de futur. Volem un Malgrat modern i capdavanter.
I la participació és clau en un context Smart Cities, perquè es pot entendre com la capacitat de que els ciutadans siguin més
actius en la monitorització de l'acció pública. En qualsevol cas, quan
més intensa és la participació més augmenta la consciència col·lectiva i
es pot aconseguir una implicació molt més alta en aspectes com la
preservació de l'espai públic o la contribució a la millora de la mobilitat. Per això ahir vam dedicar una jornada a parlar de vandalisme, de grafittis, de prevenció i educació, de manteniment adequat de l'espai públic i de retornar la confiança als malgratencs per tal que gestionin els seus carrers peatonals i prenguin decisions sobre la mobilitat.
Propostes: -donar clau de les pilones a tots els veins dels carrer speatonals tinguin o no garatge, oferint una formació cívica per fer entre tots un bon ús de la clau.
-Flexibilitzar criteris, escoltar els veins.
-Pla de prevenció i neteja de grafittis.
-Taula de mobilitat. Revisió del Pla de Mobilitat.
-Conceptes Smart City. Malgrat intel·ligent. Aprofitar les noves teconologies per millorar el trànsit i la seguretat.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada